vrijdag 10 september 2010

Vrijdag, een dagje vrij in Delhi

Vanmorgen eerst wat uitgeslapen, in ieder geval een poging tot, om 07:00, RING RING, wakeup call, foutje bedankt, omdat ik toch wakker was maar een ontbijtje gaan nuttigen, Annelies sliep nog, voor haar een boterham klaargemaakt, banaan en yoghurt er bij. Daarna ben ik gaan wandelen, we zitten in een wel erg Indische buurt, vandaag is er een Hindoe feest (geen idee welke) en morgen is het ook hier suikerfeest.

En ohja, Delhi heeft een nieuwe vliegveld terminal

Onderweg en voor ik weg ging nog wat foto’s gemaakt.

“uitzicht” vanaf ons balkon

LEEN0602

Een dode duif op het balkon naast ons,

LEEN0603

foto’s van de festiviteiten en het altijd drukke Delhi

LEEN0610 LEEN0612

LEEN0611 LEEN0609

Op de terugweg kwam ik een Sikh tegen (eigenlijk kwam ik hem niet tegen maar kon ik bijna niet om hem heen). Hij had een aanbod om een rondritje Delhi te gaan doen. Vooruit dan maar, Annelies opgehaald en daar gingen we in de TUKTUK. Eerst naar de Lakshmi tempel, daarna gevraag om naar een “moderne” Mall te gaan, nou dan moest er ook maar een auto komen, want dat ging echt niet met de TUKTUK. Nu hebben wij een ander beeld bij een modern winkelcentrum dan hij, dus kwamen we bij zo’n typische winkel vol met Indische zaken, en na nog eens 3 van die zelfde winkeltjes hadden we het wel gehad, alles bij elkaar wel een enorme belevenis want we zijn door straatjes en wijken gekomen waar we ander nooit gekomen waren. Nog wel wat zijden sjaals gekocht.

Lunch bij een leuk restaurantje.

LEEN0615

Annelies bij de inkopen.

LEEN0616 LEEN0617

Daarna terug naar het hotel, we waren net op tijd, een enorme tropische plensbui kwam over Delhi heen. Binnen een uur was het weer droog en zijn we gaan wandelen, we hadden nog wel een beetje regen maar dat verdampte harden dan dat je er nat van werd. En weer kwamen we een tuktuk tegen, hij wist nog wel een “echte” mall, echt iets voor ons. En je raad het al, maar wel weer een hele ervaring in de spits in een tuktuk in Delhi.

En slapen kun je ook op de tank van de motor.

LEEN0630

Toen we terug kwamen dicht bij het hotel een biertje gedronken in een heel modern restaurantje.

Het bier wordt ingeschonken alsof het de duurste champagne betreft, wat in de ogen van veel indieĆ«rs ook zo is, wij drinken zomaar even een heel dag salaris op. Uitgaande van de gemiddelde ZZP stukadoor zou dat € 240,- bier betekenen, moet je toch even niet aan denken.